رسولی نژاد: ایثار بازیکنان استقلال را جبران می کنیم
تاريخ : دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, | 10:54 | نویسنده : babak

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: بازیکنان استقلال به عشق پیراهن آبی به این تیم آمدند و قول می دهیم در کوتاه ترین زمان مشکل مالی شان را حل کنیم.

شبکه ایران- مهدی ملکی: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان معتقد است اگر در بین ورزشکاران کاروان المپیک ایران خودباوری بیشتری وجود داشت، تعداد مدال ها از این هم بیشتر می شد. سیداحمد رسولی نژاد که رییس هیات مدیره باشگاه استقلال هم هست، در خصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک و شرایط باشگاه بزرگ پایتخت به سوالات خبرنگار شبکه ایران پاسخ داد.

المپیک لندن امشب به پایان می رسد و ما هنوز در رشته کشتی آزاد شانس کسب مدال داریم. ارزیابی شما از نتایج کسب شده چیست؟

من در ابتدا باید موفقیت های پی در پی ورزشکاران و قهرمانان ایران را تبریک بگویم که توانستند در المپیک به جایگاه و موفقیت های بزرگی دست یابند. المپیک لندن در واقع المپیک اولین ها بود. کسب مدال طلا در کشتی فرنگی و قهرمانی برای اولین بار، نایب قهرمانی در رشته پرتاب دیسک توسط حدادی، برای اولین بار در یک وزن وزنه بردای مدال طلا و نقره از آن ایران شد، برای اولین بار جمع مدال های ما در المپیک دورقمی شد، تنیس روی میز برای اولین بار به جمع ۳۲ ورزشکار پایانی رسید و الهه احمدی در رشته تیراندازی ششم دنیا شد. در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ایران رتبه ۲۶ را کسب کرد. در ۲۰۰۴ آتن ۲۹ شد و در ۲۰۰۸ پکن ۵۱ شدیم. اما الان در رتبه شانزدهم دنیا قرار داریم.

بنابراین رضایت کاملی از عملکرد ورزشکاران در المپیک دارید؟

به نظر من اگر خودباوری بیشتری بین چند ورزشکارمان وجود داشت و برخی داوری ها نبود این تعداد مدال در طلا به دو برابر افزایش پیدا می کرد. با این حال من به نوبه خود از تمام ورزشکارانی که سختی های زیادی را در طول این مدت تحمل کردند و از خانواده هایشان دور بودند و همچنین مربیان سازنده ای چون محمد بنا که ۱۰ سال از وقت و عمرش را صرف ورزش این مملکت کرد تشکر می کنم. به هر حال ما بخش عمده ای از موفقیت بی نظیر کشتی فرنگی را مدیون بنا هستیم.

در طول برگزاری مسابقات المپیک شاهد گاف ها و اشتباهات زیادی از سوی مسوولان و تیم برگزاری مسابقات بودیم. مساله خاصی از لندن به اطلاع شما رسید؟

من قبل از پاسخ به این سوال شما باید در ادامه حرف هایم بگویم که با توجه به جدول توزیع مدال ها ما باید سرمایه گذاری خود را روی رشته های مدال آور مثل شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک و … بیشتر کنیم. اما در خصوص این سوال باید بگویم انگلیس در گذشته هم سابقه برگزاری المپیک داشته و توقع بود که میزبانی به نحو بهتری از سوی این کشور صورت گیرد. همه این اتفاقات نشان دهنده این است که فاصله بین ادعا و عمل چقدر است.

مورد خاصی در خصوص کاروان ایران هم وجود داشته است؟

اصلا فرصتی نشد من با وزیر و همچنین دکتر سجادی صحبتی داشته باشم. البته وظیفه ام بود که برای استقبال از کشتی گیران و وزنه برداران به فرودگاه بروم که این کار را کردم اما فرصتی نشد با مسوولان مربوطه در حاشیه مراسم استقبال صحبتی داشته باشم.

از المپیک فاصله بگیریم و سراغ استقلال برویم. همچنان این باشگاه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و صدای بازیکنان هم درآمده است!

نکته اول این است که سال گذشته در بدو شروع به کار هیات مدیره جدید کمیته اقتصادی پیشنهاد و در هیات رییسه تصویب شد. این سمت به یکی از دوستان هیات مدیره پیشنهاد شد تا اینکه در اردیبهشت ماه من خودم ورود کردم و پس از جلسات متعددی که برگزار شد، آقای صلاحی به مجموعه را یافتند و قرار شد دو اسپانسر ۹ میلیاردی برای پیراهن و یک اسپانسر ۶ میلیاردی دیگر برای مسابقات آسیایی جذب کنند و تدارک ببینند.

اما هیچگاه خبری از این اسپانسرها نشد و صلاحی در مصاحبه ای تاکید کرد که مصاحبه های فتح الله زاده اسپانسر ۹ میلیاردی را پراند!

خیر چنین مساله ای صحت ندارد. بیش از دو ماه از آن زمان می گذرد و خب تلاش های صلاحی به نتیجه ای نرسید. دو روز قبل من با فتح الله زاده صحبت کردم و قرار شد ایشان درباره معاونت اقتصادی باشگاه تصمیم بگیرند و در صورت نیاز فرد جدیدی را معرفی کنند و مدیرعامل در این خصوص اختیار تام دارد.

فکر نمی کنید تمام این وعده ها که عملی نشده روی عملکرد تیم تاثیر منفی می گذارد؟

من باید از همه آنها و کادر فنی تشکر کنم که شرایط را درک کردند و به هر حال این وضعیتی بوده که ناخواسته پیش آمده است. ما چک هایی دریافت کردیم که نقد نشد و در هر صورت در کوتاه ترین زمان مشکل را حل می کنیم. خوشبختانه تیم از لحاظ فنی مشکلی ندارد و با کمک آقای فتح الله زاده می خواهیم در بخش اقتصادی ریشه ای و اساسی مشکل را حل کنیم. حرف من این است که برخی گلایه های باشگاه های دیگر درست نیست. اینکه می گویند نباید فرقی بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با سایر باشگاه های دولتی باشد صحیح نیست. این دو باشگاه به صورت مستقیم وابسته به وزارت ورزش و جوانان هستند و هر وقت واگذار شدند و کمکی شد دوستان می توانند گلایه کنند.

بالاخره موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس به کجا رسید؟

مراحل ابتدایی کار توسط سازمان خصوصی سازی انجام شده و ان شاءالله کار با دقت و سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. من همه اینها را در حالی می گویم که هنوز وزارت یک ریال هم به ما کمک نکرده است.

چه قولی به بازیکنان استقلال می دهید؟

بازیکنان استقلال به عشق پیراهن آبی به این تیم آمدند و قول می دهیم در کوتاه ترین زمان مشکل آنها حل شود. در بخش مالی مشکلی پیش آمد و ان شاءالله با تدبیری که کرده ایم ایثار و فدارکاری آنها را جبران خواهیم کرد. بازیکنانی که به خاطر عشق به پیراهن استقلال بدون دریافت هیچ پولی قرارداد امضا کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین